Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier meer over ons privacybeleid. Sluiten

nr_cache/thumb-12dec5c90f6ce3cd9c0a34e776224716-782x175.jpg

Ieder huisadres in de gemeenten Bergen op Zoom, Halderberge, Roosendaal en Woensdrecht heeft een Saverpas. Met de Saverpas kunt u gebruik maken van verschillende diensten van Saver (toegang milieustraten en ondergrondse containers). De pas is adresgebonden, dus u kunt hem niet uitlenen aan anderen. Alleen inwoners van de gemeenten Bergen op Zoom en Woensdrecht krijgen jaarlijks tikken op de Saverpas gezet. Voor inwoners van de gemeenten Halderberge en Roosendaal wordt hiervan geen gebruik meer gemaakt. Lees hieronder verder voor meer informatie.

Milieustraat en Grondstoffencentrum

Met de Saverpas krijgt u toegang tot de milieustraat (inwoners van Bergen op Zoom en Woensdrecht) of het Grondstoffencentrum (inwoners van Halderberge en Roosendaal).

 

Milieustraat (informatie voor inwoners van Bergen op Zoom en Woensdrecht)

Door de pas aan te bieden aan het begin van de milieustraat komt u op de gratis route. Op deze route kunt u bepaalde afvalstromen gratis weggooien. Wanneer u andere afvalstromen wilt weggooien, dan moet u hiervoor tikken betalen. Deze tikken worden aan het begin van het jaar op uw Saverpas gezet. Zijn de tikken op? U kunt dan nieuwe bijkopen op de milieustraat of bij het hoofdkantoor van Saver aan de Stepvelden 8. Voor meer informatie over onze milieustraten, klik hier.

 

Grondstoffencentrum (informatie voor inwoners van Halderberge en Roosendaal)

Bij een bezoek aan het Grondstoffencentrum dient u altijd uw Saverpas en uw pinpas mee te nemen. Op uw Saverpas staan geen tikken meer. U betaalt per kilogram (grof) huishoudelijk restafval en/of dakleer. De overige afvalstromen (grondstoffen) zijn gratis. Voor alle informatie over (de werking van) het Grondstoffencentrum, klik hier.

 

Ondergrondse container

Indien uw adres aangesloten is op een ondergrondse container, dan kunt u door middel van het aanbieden van uw Saverpas uw afval daarin weggooien. Voor het aanbieden van restafval betaalt u per keer een bepaald bedrag. Hoeveel dit is, is per gemeente verschillend. Het weggooien van papier, textiel, plastic verpakkingsafval en drankenkartons is gratis.

 

Tarieven 

Hieronder kunt u per gemeente terug vinden welke tarieven gehanteerd worden:.

 

Bergen op Zoom

Halderberge

Roosendaal

Woensdrecht

 

Als u wilt weten hoeveel tikken u nog op de Saverpas heeft staan of hoe vaak u restafval aangeboden heeft, vult u dan hieronder uw gegevens en Saverpasnummer in.

 

Verhuizing

Wanneer u gaat verhuizen moet de Saverpas in de woning worden achtergelaten. Doe dit bij voorkeur in de meterkast van de woning.

Als nieuwe bewoner van het adres, bent u verplicht om te controleren of de Saverpas aanwezig is. Vanaf de sleuteloverdracht bent u namelijk verantwoordelijk voor het gebruik van de pas. Na inschrijving op het nieuwe adres bij de gemeente kunt u uw tikken laten aanpassen bij Saver. Heeft de vorige bewoner geen Saverpas achtergelaten? Dan kunt u, na het voorleggen van uw verhuisbericht, een nieuwe pas aanvragen bij Saver. Deze procedure kan ongeveer twee weken in beslag nemen.

 

Bewoners van een nieuwbouwwoning krijgen de Saverpas automatisch toegezonden wanneer zij containers voor de woning aanvragen.

 

Saverpas kwijt?

Als uw Saverpas verloren of gestolen is, dient u dit zo spoedig mogelijk bij Saver te melden. Dit kan telefonisch via (0165) 597 777. Uw Saverpas kan dan geblokkeerd worden tegen oneigenlijk gebruik. Oneigenlijk gebruik van de Saverpas komt tot 1 werkdag na melding bij Saver voor uw rekening. Na blokkering van uw Saverpas kunt u een nieuwe Saverpas via de centrale balie van uw gemeente aanvragen. Deze procedure kan ongeveer twee weken in beslag nemen. De kosten voor een nieuwe Saverpas zijn bij de tarieven terug te vinden.

 

Saverpas kapot?

Is uw Saverpas kapot (gescheurd of gebroken) en daardoor niet meer werkend? Dan kunt u contact opnemen met uw gemeente via de centrale balie. Hier kunt u tegen betaling van € 15,- een nieuwe Saverpas aanvragen. Voor inwoners van Roosendaal kost een nieuwe Saverpas € 10,00. Deze procedure kan ongeveer twee weken in beslag nemen. Werkt alleen de chip op de pas niet meer dan is deze procedure gratis.

 

Sommige mensen maken ook een gaatje in de Saverpas om hem bijvoorbeeld aan een sleutelhanger te hangen. Hierdoor zorgt u er voor dat de pas niet meer bruikbaar is. Ons advies is dan ook om dit niet te doen.

 

Saldo Saverpas

Wilt u weten hoe vaak u uw container heeft aangeboden of hoeveel tikken u nog op uw Saverpas heeft? Vul dan uw gegevens met Saverpasnummer hieronder in.

 

N.B. Vul in het onderstaande alleen uw huisnummer in, zonder eventuele huisletter.


Om uw gegevens op te vragen, verzoeken wij u de volgende gegevens in / aan te vullen: