Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies

Sluiten

Saverpas

Ieder huisadres in de gemeente Bergen op Zoom, Halderberge, Roosendaal en Woensdrecht heeft of krijgt een Saverpas. Met deze pas kunt u o.a. gebruik maken van de verschillende diensten van Saver. Let u wel goed op. De Saverpas is adresgebonden en kan niet uitgeleend worden. 

Wilt u weten hoe vaak u al uw afval heeft aangeboden dit jaar? Voert u dan hieronder uw postcode, huisnummer en Saverpasnummer in.

Om uw gegevens op te vragen, verzoeken wij u de volgende gegevens in / aan te vullen:

 




Waar kan ik de Saverpas allemaal voor gebruiken?

Milieustraat / Grondstoffencentrum 

Met de Saverpas krijgt u toegang tot de milieustraat of het Grondstoffencentrum binnen uw gemeente. Bij de milieustraten in Bergen op Zoom en Woensdrecht betaalt u ook met Saverpas middels de tikken op uw pas. Voor het Grondstoffencentrum Roosendaal/Halderberge is de Saverpas alleen nodig voor de toegang. Omdat deze gemeenten niet meer met tikken werken, rekenen de inwoners daar de betaalde stromen af met hun pinpas. 

Ondergrondse container(s) voor restafval en oud papier

Wanneer uw adres aangesloten is op een ondergrondse container, dan kunt u door middel van het aanbieden van uw Saverpas uw afval daarin weggooien. Voor het aanbieden van restafval betaalt u per keer een bepaald bedrag. Hoeveel dit is, is per gemeente verschillend. Het weggooien van papier en plastic verpakkingsafval en drankenkartons is gratis. Alle ondergrondse containers (behave de glascontainer) zijn beveiligd en kunnen alleen met de Saverpas geopend worden. Deze beveiliging is noodzakelijk omdat kinderen er in kunnen vallen of klimmen. 

Kunststofzakkenautomaat en de ondergrondse (pers)container voor kunststof

Met de Saverpas kunt u één keer per maand gratis een rol met speciale plastic zakken uit de automaat halen. De zakkenautomaten staan in de gemeente Bergen op Zoom, Halderberge en Roosendaal. Wilt u weten waar? Kijk dan hier.

De zakken kunt u gebruiken om uw plastic verpakkingsmateriaal in te verzamelen en aan te bieden voor de huis-aan-huis inzameling, of weg te gooien in de boven- en ondergrondse container(s) voor kunststof. Houd u er wel rekening mee, dat ondergrondse containers voor kunststof alleen open gaan met uw Saverpas. Deze containers zijn beveiligd zodat kinderen er niet in kunnen klimmen of vallen. 

Kan ik tikken bijkopen op mijn Saverpas?
Het tikkensysteem geldt alleen voor inwoners van Bergen op Zoom en Woensdrecht. Woont u in een van deze gemeenten? dan krijgt u aan het begin van het jaar nieuwe tikken op uiw pas gezet. Met deze tikken krijgt u toegang tot de betaalde route op de milieustraat van uw gemeente. Wanneer uw tikken op zijn, kunt u tikken bijkopen. Dit kan via een pinbetaling op de milieustraat zelf en het kantoor van Saver in Roosendaal.

Gemeente Bergen op Zoom

Binnen de gemeente Bergen op Zoom krijgen inwoners aan het begin van het jaar 6 tikken op hun Saverpas. Zijn de tikken op, dan kunnen deze bijgekocht worden voor €25,35 per tik.

Gemeente Woensdrecht 
Binnen de gemeente Woensdrecht krijgen inwoners aan het begin van het jaar 3 tikken op hun Saverpas. Zijn de tikken op, dan kunnen deze bijgekocht worden. Dit kost u voor de 4e tik €10,- de 5e en 6e tik zijn €25,- en bij 7 of meer tikken kost u dit € 45,- per tik.

De prijs en het aantal tikken op de Saverpas zijn bepaald door de gemeente waarin u woonachtig bent.

Hoe vaak heb ik mijn afval aangeboden?
Mijn Saverpas is kwijt, gestolen of kapot
Is uw Saverpas kapot of bent u de pas kwijt? Neemt u dan contact op met onze Servicelijn 0165 - 597 777 of per mail info@saver.nl. Wij kunnen dan uw pas blokkeren, zodat een ander daar geen misbruik van kan maken. Voor de aanvraag van een nieuwe pas moet u naar het gemeentehuis van uw eigen gemeente. 

Wanneer de Saverpas kwijt, gestolen of kapot is, kan dat erg vervelend zijn. U kunt dan geen gebruik maken van bepaalde diensten waarvoor u juist de pas nodig heeft.

Kwijt of gestolen?
Dit dient u zo spoedig mogelijk bij Saver te melden. Dit kan telefonisch via (0165) 597 777. Wij kunnen uw Saverpas dan blokkeren zodat deze niet meer gebruikt kan worden. Oneigenlijk gebruik van de Saverpas komt tot 1 werkdag na melding bij Saver voor uw rekening. Na blokkering van uw Saverpas kunt u een nieuwe Saverpas via de centrale balie van uw gemeente aanvragen. Deze procedure kan ongeveer twee weken in beslag nemen. De kosten voor het aanvragen van een nieuwe Saverpas verschilt per gemeente. Voor de inwoners van Roosendaal kost deze pas €10,-, inwoners van de andere drie gemeenten betalen €15,-. 

Kapot?
Is uw Saverpas kapot (gescheurd of gebroken) en daardoor niet meer werkend? Dan kunt u contact opnemen met uw gemeente. Hier kunt u tegen betaling een nieuwe Saverpas aanvragen. Deze procedure kan maximaal twee weken in beslag nemen. Werkt alleen de chip op de pas niet meer dan is deze procedure gratis.

Sommige mensen maken ook een gaatje in de Saverpas om hem bijvoorbeeld aan een sleutelhanger te hangen. Hierdoor zorgt u er voor dat de pas niet meer bruikbaar is. Ons advies is dan ook om dit niet te doen.



Wat doe ik met de Saverpas na verhuizing?

Wanneer u gaat verhuizen moet de Saverpas in de woning worden achtergelaten. Doe dit bij voorkeur in de meterkast van de woning.

Als nieuwe bewoner van het adres, bent u verplicht om te controleren of de Saverpas aanwezig is. Vanaf de sleuteloverdracht bent u namelijk verantwoordelijk voor het gebruik van de pas. Na de sleuteloverdracht kunt u uw tikken (in Bergen op Zoom en Woensdrecht) laten aanpassen via uw gemeente. Heeft de vorige bewoner geen Saverpas achtergelaten? Dan kunt u, na het voorleggen van uw verhuisbericht, een nieuwe pas aanvragen via de centrale balie van uw gemeente. Deze procedure kan ongeveer twee weken in beslag nemen.

Bewoners van een nieuwbouwwoning krijgen de Saverpas automatisch toegezonden wanneer zij containers voor de woning aanvragen.