skip to Main Content
Werken bij Saver Over Saver

Veel huishoudens hebben de beschikking over een of meerdere minicontainers. Een voor rest- (grijs), gft+E- (groen) en papierafval (blauw deksel). De containers zijn er in grote (240 liter) en kleine (140 liter) formaten. Hierin kun je het afval gescheiden aanbieden.

Als je wilt weten wat je in welke container weg mag gooien, kijk dan op www.samenaandebak.nl of bij Wat hoort waar.

Inzameldag

Je kan de container op de aangegeven inzameldag (zie de afvalwijzerapp, afvalwijzer online of afvalkalender) aanbieden op de aangegeven aanbiedplaats. Zorg ervoor dat je de container op de goede manier én op de juiste plaats aanbiedt? Dan kunnen wij ons werk zo goed mogelijk uitvoeren.

 

  • Plaats de container met gesloten deksel op de vaste inzameldag vóór 07.30 uur (tenzij Saver hierover anders heeft gecommuniceerd) op de aangewezen aanbiedplaats.
  • Er mag maximaal 75 kilo afval in de container.
  • Afval in de container moet los zitten om deze goed te legen. Dus niet aanstampen.
  • Containers zonder Saver adressticker worden niet geleegd. Ontbreekt deze sticker? Vraag hem dan gratis bij onze Klantenservice 0165 597 777.
  • Als gebruiker ben je zelf verantwoordelijk voor de verstrekte container(s). Haal de container na het legen zo snel mogelijk, maar in elk geval op de dag van legen, terug naar het eigen terrein.

Voor het aanbieden van de (grijze) restafvalcontainer betaal je een bedrag per lediging. Het bedrag dat je betaalt ligt vast in de afvalstoffenheffing van uw gemeente.  Je vindt deze tarieven op de website van je eigen gemeente.

Hitteprotocol

In de zomerperiode (van 1 juni tot en met 1 september) kan het zo warm worden dat we een hitteprotocol in werking laten treden. Dat betekent dat we ’s ochtends eerder beginnen met afval inzamelen. We vragen dan ook om je container in die periode voor de zekerheid al voor 07.00 uur aan straat te zetten. Mochten we dan eerder gaan rijden, dan wordt je container in ieder geval geleegd!

Wil je weten hoe vaak je al afval hebt aangeboden in het lopende jaar? Dat kan, vul jouw gegevens in bij de Saverpas.

Container ruilen

Wanneer je verhuisd bent naar een bestaande woning, kun je binnen drie maanden je container omruilen voor een ander volume (140 of 240 liter).  Als je de container om een andere reden dan verhuizing graag om wilt ruilen voor een ander volume, dan kan dat ook. Hieraan zijn wel (administratie) kosten € 33,95 (per container die je wilt omruilen) aan verbonden.

Hoe?

Je meldt jouw verzoek in het contactformulier of je belt naar de Klantenservice. Jouw verzoek wordt verwerkt. Je ontvangt een factuur. Na het betalen van het bedrag, ontvangt je een brief wanneer Saver je container komt omruilen.

Container kapot

Is je container kapot? Meld dit dan bij onze Klantenservice via info@saver.nl of via het Contactformulier. Wij spreken met je af hoe en wanneer je container gerepareerd wordt. Bij normale slijtage worden hiervoor geen kosten in rekening gebracht.

Vandalisme

Is de container kapot door vandalisme? Meld dit dan ook bij je verzekering. De kosten die wij voor reparatie/vervanging in rekening moeten brengen, kunnen door je verzekering vergoed worden.

Diefstal container

Bij diefstal van je container geldt een andere procedure.

Let op: er geldt een afwijkende procedure voor inwoners van de gemeente Roosendaal als het gaat om een vermiste RESTAFVALcontainer (zie onderaan).

Als gebruiker van de containers ben je er zelf verantwoordelijk voor. Ben je jouw container kwijt, nadat je deze voor lediging had aangeboden aan straat?

Voor inwoners van de gemeenten Bergen op Zoom, Halderberge, Roosendaal en Woensdrecht geldt:

  • Als je zeker weet dat je container gestolen is, meld dit bij onze Klantenservice via het Contactformulier of door een mail te sturen aan info@saver.nl of door te bellen 0165 597 777.
  • Wij blokkeren je container, zodat een ander deze niet kan gebruiken.
  • Wij vragen je te wachten tot de volgende, geplande lediging.
  • Vind je de container op die dag terug, bel dan meteen onze Klantenservice.
  • Je container wordt vervolgens gedeblokkeerd en alsnog geleegd.
Aangifte
  • Vind je de container die volgende keer toch niet terug: doe dan aangifte bij de politie. Met dit bewijs vraag je bij Saver een nieuwe container aan.
  • De gestolen container blijft geblokkeerd en kan niet meer worden aangeboden voor lediging.
  • Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice, telefoon 0165 597 777. Je hoort dan wanneer je jouw nieuwe container kunt ontvangen.

Voor inwoners van de gemeente Roosendaal geldt er een uitzondering, als het gaat om een vermiste RESTAFVAL container:

  • Als je zeker weet dat je restafval container gestolen is, doe je aangifte bij de politie. Met dit bewijs vraag je bij Saver een nieuwe restafvalcontainer aan.
  • Wij blokkeren de gestolen restafvalcontainer en deze kan niet meer worden aangeboden voor lediging.
  • Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice 0165 597 777. Je hoort wanneer je jouw nieuwe container kunt ontvangen.
Back To Top